Page Topline

the way IT should be
Kérj ajánlatot
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Pályázz!
    • ERP rendszer
    • ERP az építőiparban
    • Demján Program
  • Systems
    • Ipari digitalizáció
    • Portálok
    • Vállalati rendszerek
    • Mesterséges intelligencia
    • MVP fejlesztés
  • Digital marketing
    • Rendezvényekre
    • Promóció
    • Értékesítés támogatás
    • Kiadványokhoz
    • Kiterjesztett valóság
    • Virtuális valóság
    • Mobil alkalmazás
  • Referenciáink
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Magyar
    • English
    • Deutsch

Bemutatták a virtuális valóság jövőjét: búcsú a sisakoktól

Bemutatták a virtuális valóság jövőjét: búcsú a sisakoktól

Blog
A nehézkes eszközök helyett egy jóval ergonomikusabb megoldást fejlesztettek ki.

A virtuális valóság sokáig csak a sci-fi világának egy izgalmas szelete volt, és bár a XX. század második felében már történtek kísérletek a VR megvalósítására, a technológia fejletlensége miatt többnyire nagy, nehéz és nem túl kifinomult felhasználói élményt nyújtó darabok születtek.

A VR-technológia aztán a 2010-es években kapott újabb lendületet, ma pedig már bárki vásárolhat VR-eszközöket akár otthoni használatra, sőt, akad olyan videojáték-konzol is, amelyen már játszani is lehet, elmerülve a virtuális valóságban.

Az is igaz, hogy még ezek a modern eszközök is meglehetősen ormótlanok, némelyiknél pedig vaskos vezetékek nehezítik a felhasználó dolgát. Emiatt a VR-játékok felhasználói egyelőre nem is töltenek túl sok időt az efféle programokkal, jellemzően egyszer-kétszer kipróbálják, aztán a drága eszköz bekerül valamelyik fiók mélyére.

Bemutatták a FAcebook virtuális valóság szemüvegét

A mostani VR-sisakok használata nem túl felhasználóbarát (Fotó: Profimedia)

A Facebook egyik különleges kutatási részlegén, a Facebook Reality Labs-nél dolgozó két szakember, Andrew Maimone és Junren Wang mutatta be nemrég az alábbi eszközt, amely már sokkal közelebb áll egy divatos napszemüveghez, mint az ember fél fejét beborító sisakhoz – írja a Mashable.

Maimone és Wang a Holographic Optics for Thin and Lightweight Virtual Reality címet viselő kutatási jelentésben vázolták fel a szerkezet működését. Eszerint, a szemüveg lencséit holografikus optikával helyettesítenék, a különféle vizuális hatásokat pedig a polarizáció változtatásával érnék el. A szemüvegbe épített holografikus kijelzők egyébként mindössze 8,9 milliméter vastagságúak. A fenti megoldásoknak köszönhetően a különleges új VR-eszköz prototípusa egy vaskosabb retro napszemüvegre emlékeztet.

A Facebook bemutatta új VR-szemüveg prototípusát

A Facebook VR-szemüvege jóval praktikusabb, mint a nagy és nehézkes VR-sisakok (Fotó: Facebook Research)

„Azt reméljük, hogy a könnyű és kényelmes kialakításnak köszönhetően növekedhet a VR-ben töltött idő, de új felhasználási módszerek is kialakulhatnak, akár a munka világában” – írták a Facebook kutatói.”

A „hagyományos” VR-sisakok azért is olyannagyok, mert különleges kialakítású, hajlított lencséket használnak, hogy „képernyőről”, azaz a felhasználó szeme előtt lévő kisméretű kijelzőkről érkező fénysugarak megfelelő szögben érjék a felhasználó szemét, ezáltal megteremtve a térérzetet. A Facebook megoldásában használt holografikus optikai megoldás átlátszó matricákat alkalmaz, amelyek a lencséhez hasonlóan térítik el a fénysugarakat.

Maimone és Wang az augusztusban virtuálisan megnyíló SIGGRAPH szakmai konferencia közönségének mutatja majd be a kutatásuk részleteit, azt azonban már most megjegyezték, hogy még csak a projekt elején tartanak, a prototípusnak ugyanis még számtalan problémáját kell kiküszöbölni. A szakemberek nem is számítanak arra, hogy a készülék egyhamar megjelenne a piacon, becsléseik szerint még több évre lesz szükség, mire kereskedelmi forgalomba kerülhet a szemüveg. Az eszköz ugyanis jelenleg még külső fényforrásra támaszkodik, de a működéséhez szükséges szoftvert is át kell még alakítani, hogy kellően kisméretű legyen ahhoz, hogy a szemüveg keretén belül lehessen tárolni. A szemüveg kijelzője emellett most még csak a Mátrixhoz hasonló, Fekete háttéren zöld karaktereket tud megjeleníteni az egyszerűség kedvéért, , később azonban apró lézerekkel hoznák létre a tévékészülékekből ismert piros-zöld-kék (RGB) képpontokat.

Forrás: nlc.hu

2020.07.02.
1,131 Views0 Likes

Kategóriák

  • Bejegyzések
  • Blog
  • Karrier
  • Kategória nélküli

Címkék

AR augmented reality creatit Design EEN kiterjesztett valóság marketing rólunk szeged virtual reality virtuális valóság vr web webdesign webfejlesztés webfejlesztő weboldal ződi-sipos mária állás állásajánlat
Előző poszt Következő poszt

Általános Szerződési Feltételek

Adatvédelmi Szabályzat

Panaszkezelés

Hívj, írj, kérdezz!

6724 Szeged, Körtöltés u. 59.
(Számlázási cím és székhely)

 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 24. F1 3/7
(Telephely)

 +36 20 588 2967

Page Copyright

CreatIT Solutions Kft. - the way IT should be

close-btn