Az online kereskedelemben nagyobb a verseny, mint valaha, a közösségi média felületek komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy relevánsak legyenek a hirdetők szemében. A platform létrehozásának lényege, hogy maximalizálják a lehetséges nyereséget, és a vállalatok ezt a lehető legkülönfélébb funkciók hozzáadásával teszik meg annak érdekében, hogy a felhasználói élmény minden felhasználó számára a maximális legyen.

Jó példa a közösségi média platformok közül az Instagram, ami folyamatosan szélesíti a látóterét, hogy minél nagyobb felhasználói kört vonzzon be. A képmegosztó platform jó pár alkalommal megjelent az online vásárlás és kereskedelem területén. Bár eredetileg a Snapchat és a YouTube volt a konkurenciája, mára az Amazon és az eBay is azzá vált, és most próbál megbirkózni a versenytársak által rá helyezett nyomással az által, hogy olyan fejlesztéseket csatol a vásárlásokhoz, amelyeket máshol nem tapasztalhatnak meg a fogyasztók.

A Mashable szerint, az Instagram olyan új fejlesztéseket tesztel, amelyek alapjaiban alátámasztják ezt a stratégiát. Az új fejlesztések magukban foglalnak kiterjesztett valóság vásárlási élményt, lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy még pontosabb képet kapjanak azokról a termékekről, amiket talán meg akarnak vásárolni. A kiterjesztett valóságot használva, a felhasználók képesek lesznek a termékeket (pl.: ruhák, szemüvegek) felpróbálni és láthatják, hogy állna nekik.

Ez által megszűnik a bizonytalanság az online vásárlásban és képesek lehetnek meggyőzni a bizonytalan felhasználókat, hogyha az online vásárlásara kerül a sor. Az Instagram a következő nagy durranás, ami az e-kereskedelem területét illeti. Ennek következtében valószínűleg sok új felhasználója lesz a platformnak, akik ki szeretnék próbálni az új lehetőségeket.

https://www.digitalinformationworld.com