Míg számos vásárló az interneten keres bútorokat, a többség inkább az áruházban veszi meg ténylegesen azokat, mivel nem lehet valósághűen odaképzelni a kiszemelt bútort, melyet megvásárolna. Emellett a bútorgyártók és a kereskedők is csak limitált számú terméket tudnak biztosítani, versenyezve a helyi és szűk piacon. Általában nem tudnak más gyártókkal kapcsolatban maradni, hogy szélesebb kínálatot nyújtsanak a vásárlóknak, így nehezebbé téve számukra, hogy egyben lássák a különböző gyártók termékeit, melyeket hajlandó lenne megvenni.

Az európai lakberendezési piac jelentősen megváltozott a közelmúltban. A sokszínű piacon, melyet kisebb cégek birtokoltak, egyre inkább csak pár nagy cég uralta el. A hagyományos bútoripar képtelen volt felvenni a versenyt az innováció terén. Ezek a kis cégek nem tudtak alkalmazkodni a nagy és széles kínálathoz, melyeket a nagyvállalatok nyújtottak a vásárlóknak. Ezek az előnyök abból adódtak, hogy kevésbé egyedi, de nagy mennyiségű bútor állt a vevők rendelkezésére. Annak ellenére, hogy ezek gyakran jóval olcsóbb termékek, nem tudtak megfelelni a vásárlók sokszínű igényeinek.

A kisebb bútorgyártók potenciális versenyelőnye pontosan ezért az lehet, hogy személyre szabott ajánlatokat tudnak adni, amely a vásárlók minden igényét képesek kielégíteni. Jobb minőséget, tartósabb termékeket nyújtanak. Emiatt az egyediség miatt azonban nehéz elképzelni, hogy a speciális igényekre szabott bútorok pontosan hogy fognak kinézni az adott helyen. Komoly anyagi veszélyt jelent, hogy a végső bútor nem felel meg a vásárlói igénynek. A sokszori újratervezés megsokszorozhatja a termék eredeti árát.

Kiterjesztett valóság a bútoriparban

A virtuális és kiterjesztett valósággal azonban ezek a veszélyek eltűnnek. A vásárlók az otthoni környezetben valósághűen megtekinthetik és személyre szabhatják a bútorokat egy automatizált platformon, hogy azok pontosan olyanok legyenek, ahogy elképzelték. Ez pedig a bútorgyártók számára hatalmas kreatív és technológiai előnyt ad a nagyvállalatokkal szemben.

Az általunk fejlesztett szolgáltatással a vásárlók pontos 3D terveket hozhatnak létre a berendezni kívánt szobákról, a belső kialakítás alapján a program ajánlatokat ad, a termékeket személyre szabhatja és akár azonnal meg is rendelheti. A legfontosabb viszont, hogy kiterjesztett valóság segítségével vizuálisan láthatja otthoni környezetben az új bútorokat, mintha azok valóban ott lennének

A bútorgyártók és kereskedők feltölthetik termékeiket egy virtuális katalógusba, így azok a vásárlók számára elérhetővé válnak, es egy új kereskedelmi csatorna nyílik.

Hogyan működik?

  1. Egyszerűen meg kell adni a szoba tulajdonságait egy okostelefonokra és tabletekre elérhető alkalmazásban. Ehhez szükség van a készülék kamerájára is.
  2. A vásárló választhat bútort a megadott katalógusból, de az alkalmazás a szoba kialakítása és a környező bútorok kielemzésével intelligens ajánlatokat is ad a vevőknek.
  3. Az eszköz kameráját a megfelelő helyre irányítva valósághűen megjelenik a kívánt termék. Bizonyos paraméterek megadhatók, melyeket a felhasználó személyre szabhatnak.

A kereskedők és gyártók saját felületet kapnak, melyekre feltölthetik a bútorokat. Nagy előny ez számukra, hiszen ezzel új kereskedelmi csatornát nyithatnak, és elérhetővé tehetik a vásárlóknak.