kiterjesztett valóság és vásárlói élmény

Eddig a televízió volt a legközelebbi dolog, amivel azt érezhettük, hogy valóságot élünk át a kanapénkban ülve. Mára azonban a mobileszközök fejlődésével a kiterjesztett valóság egy sokkal élethűbb élményt hozott el, mint a kijelzők kétdimenziós képe. A mesterséges valóságot ötvözik a mi megszokott valóságunkkal – ez pedig eddig nem látott távlatokat nyit.

Elemzések szerint a kiterjesztett valóság piaca 2024-re 80%-kal, közel 165 milliárd dollárra fog nőni. Nem csoda hát, hogy manapság mindenki dolgozik valamilyen AR megoldáson, hogy erősítse és modernizálja a brandjét vagy termékét. Gyakorlatilag az összes területen alkalmazható a kiterjesztett valóság, így például a felhasználói élmény fokozására.

Kiterjesztett valóság és vásárlói élmény

Nemcsak, hogy egy erőteljes marketingeszközről van szó, de megmutatható vele az is, ami az üzletben egyáltalán nem látható. A kiterjesztett valóság rengeteg helyzetben jól jön, amikor a vásárlóknak információra van szükségük. Történetesen már alkalmazzák is ezeket a megoldásokat.

Képzeld el a következőt: repülőjegyet akarsz foglalni, látod a foglalási oldalon az üléseket. De tudod, hogy elférsz-e egyáltalán? A mobiloddal ezt is kiderítheted, körbenézhetsz az adott helyről, hogy lásd, mekkora helyed van. Vagy például bútort szeretnél venni, de nem tudod, hogy elfér-e, vagy egyszerűen csak jól mutat-e a lakásban. És ez csak két ötlet. A kiterjesztett valóság itt van, és kész megváltoztatni a világot.

Íme három hétköznapi példa, ahol az AR már forradalmasította a piacot.

1. Az ételed életre kel

Klasszikusan az éttermekben kapunk egy étlapot, ahol csak szavakat látunk. Ételek, fantázianevek, összetevők, de nagyon nem tudjuk elképzelni, hogy a végeredmény milyen lesz. Fotók lehetnek, de általában csak a kiemelt ételek érdemelnek képet, és mint tudjuk, az se mindig garancia, hogy mit tesznek elénk.

A jövő étterme így néz ki: az étlap helyett egy tabletet kapunk, melyen böngészhetünk a kínálatban. Kereshetünk, szűrhetünk alapanyag vagy speciális igények alapján, mondjuk úgy, mint egy webshopban. Nem szükséges akár felvenni a rendelést se, leadhatjuk azt közvetlenül a tableten. Ami viszont a legjobb, hogy a tablet kameráján keresztül azt is megnézhetjük, hogy mi kerül majd elénk. Ez amellett, hogy élethűbb, egy pontos képet ad arról is például, hogy mekkora adagra számíthatunk. A virtuális ételt körbe is nézhetjük, tényleg úgy, mintha előttünk lenne már.

És a jövő étterme itt már a jelen, most is léteznek ilyen megoldások, New Yorkban például egyre több helyen jelenik meg a virtuális étlap. Nem gondolnánk, hogy túl sokat kell várni arra sem, hogy nálunk is elterjedjen.

636380602033419937

 

2. Virtuális sminktükör

A telefonok egyre jobb kamerákkal rendelkeznek. Erős vásárlói igény is, hogy a kamerákat fejlesszék, szerencsére a gyártók érzik is ezt az igényt, és az előlapi kamerákat is egyre nagyobb felbontásúra tervezik, és egyre szebb képet adnak. Ez a kiterjesztett valóság szempontjából a lehető legjobb, messze jobb élmény így az alkalmazásokat használni.

Már elérhető olyan applikáció, amely abban segít a hölgyeknek, hogy minél szebb sminket tudjanak választani maguknak. Az alkalmazás beolvassa az arc részleteit, egy 3D-s maszkot hoz létre, és a telefonon különböző sminkeket választhatunk, mely így a virtuális arcunkra kerül. A kamerát mozgatva megnézhetjük közelről, távolról, oldalról is az eredményt. Ha elégedettek vagyunk az eredménnyel, akkor az alkalmazás a saját arcunkon mutatja meg lépésről lépésre, hogy hogyan készíthetjük el a sminket.

3. Valóban multimédiás magazin

Azt mondják, az internet a nyomtatott sajtó halálát okozza. De ennek tényleg így kell lennie? Szerintünk nem! Egy termék akkor jó, ha nem feladja, hanem mindig képes igazodni a kor követelményeihez.

Gondoljunk csak bele, régen az újságok szinte csak szövegből álltak. Később aztán igény keletkezett a vizualizációra, így képek kerültek a bekezdések közé. Megjelent a színes nyomtatás, egyre vizuálisabbá váltak a nyomtatott sajtóorgánumok. 2017-re az internetes újságok egyik legerősebb tartalmai általában videós formában születnek, és ezekre egyre nagyobb hangsúly is kerül.

Bár mozgóképet nyomtatni nem igazán tudunk, mégis lehetséges a nyomtatott magazinokat is életre kelteni. És ehhez semmilyen különleges eszköz nem kell, csak egy újság és egy telefon vagy tablet. A készülékünk kameráját a megfelelő helyre irányítva a képek megelevenednek, akár teljes riportok is belesűríthetők egyetlen képbe.

A jó hír, hogy ilyen megoldásokért messzire sem kell menni. Interaktív magazinok készítésével cégünk is foglalkozik, amennyiben ilyen megoldások iránt érdeklődsz, bátran vedd fel felünk a kapcsolatot!

CreatIT – @hogy elképzeled!

Keress minket, kérj ötleteket vagy akár ajánlatot!