CreatIT Blog

Hírek, újdonságok, érdekességek

Hogyan alkalmazzák a gyerekek a kiterjesztett valóságot

Nem is olyan rég még csak néhány ember tudta mit is jelent a kiterjesztett valóság. Ma már egy olyan technológiai varázsvilágban élünk, amit az előző generációk számára elképzelhetetlen volt. A gyerekek már egészen kis korban elkezdenek megismerkedni a kiterjesztett valósággal, a technológia képes megváltoztatni, hogyan tanulnak és játszanak a fiatalok. Az oktatás és a szórakoztatás hatékony kombinációjával a tanulás élvezetes tevékenység lesz a gyerekek számára. A játékok, fejtörők, színezők és munkafüzetek mind megelevenednek a kiterjesztett valóság applikációkkal, így akár órákra képesek lekötni a fiatalok figyelmét.

A gyerekeknek szánt kiterjesztett valóság technológiai oldala

Egyszerű a képlet, a kiterjesztett valóság a valós világban helyez el digitális tartalmat (videó, animáció, hang és grafika).

Nézzünk meg, hogyan is tudják használni a gyerekek a kiterjesztett valóságot.

  • Marker alapú kiterjesztett valóság: más néven képfelismerő technológiának is szokták nevezni. A marker alapú kiterjesztett valósághoz tartozik valamilyen fizikai eszköz is, például egy QR kód, aminek bescannelésével felméri az applikáció, hogy hova helyezze a kiterjesztett valóság tartalmat.
  • Marker nélküli kiterjesztett valóság: más néven pozíció alapú kiterjesztett valóság. A felhasználó fizikai helyzete alapján dönti el, hogy hova kerüljön a kiterjesztett valóság tartalom.
  • Projekció alapú kiterjesztett valóság: ez a fajta kiterjesztett valóság hologramhoz hasonló projekciót alkalmaz, ami némileg áttetsző, így nem takarja el a valós világot. Ilyen animációt használt a Disney is az elvarázsolt kastély produkciójában.
  • Ráhelyezett kiterjesztett valóság: Az IKEA által is alkalmazott kiterjesztett valóság típus a valós térben a megjelenített elemeket elfedi a digitális tartalommal. Így az IKEA alkalmazásában is az elhelyezett berendezések kitakarták a valóságban lévő termékeket, a felhasználók láthatták, hogy mutatna az a  régi bútor helyén.

A kiterjesztett valóság alkalmazások használata az oktatásban és szórakoztatásban

A kiterjesztett valóság különösen hasznosnak bizonyul a fiatalok számára az oktatás és a szórakoztatás terén, legyen szó bármilyen korosztályról az óvodástól az egyetemistáig. Megfelelően alkalmazva a kiterjesztett valóság egy unalmas iskolai napot is izgalmas kalanddá tehet. Amellett, hogy a kiterjesztett valóság applikációk előnyösek a gyerekek számára, fellendülést hozhatnak a jelenleg gyengélkedő kiadó iparnak is, hiszen a kiterjesztett valóság tanteremben való alkalmazásához sok esetben tartozik egy tankönyv vagy munkafüzet, aminek segítségével az alkalmazás megjeleníti a virtuális tartalmat.

AR és az oktató appok

Kiterjesztett valóság a kisgyermekek oktatásában: a rövid ideig tartó figyelem komoly kihívás az óvodások és kisiskolások számára. A kiterjesztett valóság azonban segíthet, hogy a tanulók lelkesek maradjanak és fenntartsuk a figyelmüket . Így például a kiterjesztett valóság könyvekkel és kártyákkal interaktívan tanulhatják meg a betűket, számokat, az által, hogy az okoseszközök segítségével megjelenítik az adott betűvel kezdődő állat animált mását. A matematika tanulás során különböző 3D-s elemekkel szemléltethetők a geometriai alakzatok így könnyebben megérthetik, hogyan épülnek azok fel.

Idősebb gyerekek, középiskola, egyetemi szintű hallgatók: a kiterjesztett valóság használata az oktatásban nem csak a legfiatalabbak számára hasznosak. Az oktatók is tudják, hogy az interaktivitás és a kreativitás is segítheti a tanulási folyamatot és a kiterjesztett valóság mindkettőben jó segítség lehet. Átalakíthatja a tantermet egy olyan környezetté, ahol történelmi karakterek elevenednek meg a könyvek lapjairól lelépve. A kiterjesztett valósággal utazhatnak a tanulók az időben és térben felfedezve ezzel a tudomány különböző területeit. A lehetőségeknek csak a képzelet szabhat határt.

 

Forrás: www.invisible.toys