Biztosan sokan hallottak már az amerikai Macy’s áruházról. Az áruház számos világmárkát forgalmaz, köztük a legkeresettebb divatmárkákat a család minden tagja számára, emellett lakberendezési eszközöket is megtalálhatók kínálatukban. A Macy’s mindig is törekedett az üzleteiben, e-kereskedelmi webhelyén és mobilalkalmazásaiban is az egyedi élmény megteremtésére.

Legújabb fejlesztésük a Marxent által tervezett program, amiben a vásárlók a virtuális valóságban rendezhetik be szobájukat az áruház termékeivel.

A Macy’s Westfield vidéki üzletében nincs elegendő hely, hogy a bútorokat kiállítsák, de ez nem akadályozza meg a lakberendezőket a helyszínen való értékesítésben.

A virtuális valóság és a nagy felbontású grafikák, amiket az alkalmazás használ, áthelyezte az eladókat egy modern virtuális eladói térbe. A vásárlók megtekinthetik a bútorokat saját nappalijukban helyezve egy iPad-en, nagy felbontású tévén vagy akár VR szemüvegben, mintha otthon, a saját szobájukban állnának.

„A vásárlók megtekinthetik a bolt összes termékét úgy, hogy azok fizikailag nincsenek jelen az üzletben.” – mondta a vidéki Macy’s menedzser, Juan Pacheco. „Miután kipróbáltad, játszottál vele, hazamész és azonnal át akarod rendezni az egész szobát.”

Olyan mintha a saját lakberendező műsorodban lennél.

A szoftver, ami lehetővé tette a program elterjedését a Macy’s boltjaiban a Marxent számítástechnológiai cégnek köszönhető, melynek székhelye Szentpéterváron van. A céget a Besecker testvérpár alapította 2011-ben.

„Úgy gondoljuk, hogy a boltok egyre kisebbek lesznek és a technológia egyre jobban teret hódít majd az értékesítésben.” – mondta Beck Besecker, az alapító.

Cégük több, a Macy’s-éhez hasonló virtuális valóság programot készített, például az Egyesült Királyságban a John Lewis és partnerei részére, illetve az Ashley Furniturenek.

Nemrég indult az új tervező program a Clearwater-i Macy’s-ben. A programot a bolt értékesítője, William Nash is kipróbálta.

„A kép olyan részletességű, hogy akár szőnyeg szálait is megszámolhatod.” – mondta.

Az ilyen jellegű programok segítségével a vásárlók a boltokban akár saját otthonukat is berendezhetik. Nincs más dolguk, csak megadni az adott szoba dimenzióit és már el is helyezhetik benne a bútorokat a virtuális térben.

Ez az eszköz több, mint egy innovatív technológia, amivel egy kvázi üres boltba be lehet csalogatni az embereket. Az adatok alapján a vásárlók, aki használták az alkalmazást nem vásároltak a tervezettnél több bútort vagy kiegészítőt, de 80%-kal alacsonyabb arányban küldték vissza a megvásárolt termékeket. A bútoriparban a visszaküldés az igazi profitgyilkos.

„Igazból mi úgy tekintünk erre, mint egyfajta biztonsági eszközre.” – mondta Besecker. „Minél inkább látod, megtapasztalod, milyen a bútor annál kevésbé akarod majd visszaküldeni.”

Míg a fiatalok még indulás előtt bejelentkeznek a Macy’s online felületébe, hogy létre hozzák saját szobájuk mását, addig az idősebb generáció szereti ezt a szolgáltatást a helyszínen igénybe venni és a bolt alkalmazottjaival létre hozni a berendezni kívánt szobát.

A Marxent a Macy’s összes termékét digitalizálta. A digitális modellek megjelennek a kiterjesztett valóságot használó alkalmazásokban is. A viszonteladók, mint az Amazon, Target vagy a Wallmart lehetőséget adnak saját alkalmazásukkal feltérképezni a környezetet az okostelefonok kamerájának segítségével, hogy a terméket elhelyezhessék az adott szobában. Így könnyebben el tudják képzelni, hogyan mutatna saját otthonukban a választott bútor.

Az alkalmazás olyan valósághű modelleket használ, melyekről szinte lehetetlen megállapítani, hogy nem valós tárgyak szerepelnek a képen. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha valaki olyan szobát tervez, amellyel elégedett, megoszthatja az arról készült képeket a közösségi média platformokon is.

A Marxent jelenleg olyan fejlesztésen dolgozik, amivel a felhasználók berendezett szobákról nézhetnek képeket és azokat a tárgyakat, amik megtetszenek nekik, áthelyezhetik a saját, rendezés alatt álló szobájukba.

Pacheco a Macy’s-nél úgy gondolja a lehetőségek száma végtelen. Több tíz, száz elérhető bútor és berendezés van a rendszerükben. Ő maga is elkészítette már saját szobájának tökéletes mását a rendszer segítségével.

„Egyszerűen el kell veszni ebben a világban.” – mondta.

A CreatIT Solutions csapata is fejlesztett hasonló applikációt a VR Otthon számára . A koncepció hasonló a Macy’s applikációjához: teljes egészében felépíthető és berendezhető szobákat, akár komplett házakat alkothatnak a felhasználók az alkalmazással.

Ha Neked is van hasonló ötleted, aminek megvalósításával egy profi, kreatív csapatot akarsz megbízni, fordulj hozzánk bizalommal!

 

Forrás: www.tampabay.com